In een tijd waarin het lastiger is gedrukte media, zoals kranten en tijdschriften, levensvatbaar te houden, bewijst Friesland Post maandelijks haar overlevingskracht. Natuurlijk moet ook Friesland Post alle zeilen bijzetten om niet alleen interessant en lezenswaardig te blijven voor de bestaande lezers, maar ook in het vinden van nieuwe en jongere doelgroepen. Dit vereist goed inzicht in de behoeften en interesses van de lezers in verschillende leeftijdsgroepen. Als familieblad moet het magazine Friesland Post daar voortdurend op worden afgestemd.
Uitgever sinds 2007 is Van der Let & Partners Publishing in Heerenveen. Het bedrijf heeft sterk bijgedragen aan het fundamentele succes van Friesland Post door de jaren heen. Niet alleen door de sterke formule als familieblad te bewaken, maar ook te blijven vernieuwen. Het magazine groeide van 64 naar 100 pagina's, een sterke ontwikkeling in een over het algemeen kwakkelende bladenbranche. En Van der Let & Partners Publishing investeert in versterking van de redactionele en de commerciële formule. Uitgever Simon van der Let: 'Wij zijn trots op onze Fryske 'roots' en zijn overtuigd van het belang van Friesland Post voor behoud, versterking en het uitdragen van de Fryske cultuur en identiteit. Wij voelen daar een sterke verantwoordelijkheid voor.'
Investeren in vormgeving en redactie
'Friesland Post wurdt wer Frysker, wy skriuwe wer mear fan binnenút de eigen mienskip.
Wy binne wer wat kultureler en aktueler fan toan en benadering, mei in wat jongere blik. Al wolle wy ek ús troue lêzers op leeftyd derby hâlde', zegt Broers. 'Elkenien dy't him ferbûn fielt mei Fryslân fynt in poadium yn Friesland Post. De Friezen sels, mar ek de besykers fan ús provinsje en de toerist.'
Er zijn acht redactionele kernonderwerpen gedefinieerd waarmee het totale Friese leven in iedere editie aan bod komt. Het 50-jarig jubileum is ook reden voor een feestelijk jubileumlogo en diverse acties via de verschillende verkoopkanalen. De vaste accountmanager van Friesland Post, Pieter Balstra, zal het bedrijfsleven enthousiasmeren om zich binnen Fryslâns trots te presenteren.
Nieuwe columnisten
Van tijdschrift naar magazine
De uitstraling van het blad is door de jaren heen veranderd van een 'vluchtig' tijdschrift naar een glossy magazine. Een familieblad met bewaar- én doorgeefwaarde en veel trouwe abonnees. Veel mensen kennen Friesland Post ook van wachtkamers en bibliotheken en van de horeca waar het magazine aan de stamtafel kan worden gelezen.